Výše zobrazené schema sestavení modelu lokomotivy řady 263 najdete ke stažení ve formátu.pdf, pokud máte zájem o článek se stručnou historií výroby předlohy modelu řady 263 i ostatních unifikovaných lokomotiv je k dispozici ve formátu.doc, obdobně jako stručná historie vzniku modelu těchto lokomotiv též ve formátu.doc.
Pro zprovoznění modelu doporučujeme využití kompletního pojezdu některého z níže uvedených modelů:
Výrobce VEB PIKO SONNEBERG, katalogové číslo modelu 5/6220 (nebo odvozené varianty vyráběné přibližně v období let 1978 až 1991). Pojezd
nutno přizpůsobit karosériizejména v následujících částech: snížit přepážku nesoucí žárovku čelního osvětlení, upravit závaží
odstraněním níže (zeleně) zobrazených částí. Z kompletního modelu lze použít i polopantografy včetně podložních plechů, čímž je
možno zachovat obě možnosti odběru proudu pro model - z kolejí nebo z troleje.
Výrobce PIKO Spielwaren GmbH (www.piko.de), katalogové číslo modelu 51020 (nebo odvozené varianty vyráběné přibližně v období let
1994 až 1999). Karosérii je nutno přizpůsobit pojezdu zejména v následujících částech: do vnitřní části bočnic karosérie vlepit
vymezovací pásky (nejlépe z PS desky), které vymezí vůli mezi šířkou závaží pojezdu a karosérií, dále je nutné odstranit výstupky
na vnitřní straně skříně odporníků, upravit světlovody a prosklení oken skříně karosérie.
Polopantografy lze použít z výše uvedených modelů, nebo jiné vhodné získat poptáním u Vašeho odborného prodejce: v nabídce
bývají polopantografy různých výrobců např. Sommerfeldt (www.sommerfeldt.de), DK-model (www.sweb.cz/dk-model) a jiní. Upozornění:
Všechny na této stránce uvedené odkazy na třetí osoby jsou námi ověřené ke dni 30.1.2004 a za jejich obsah, funkčnost a platnost
k nim vážících se informací nepřebíráme žádnou odpovědnost.
Výše zobrazená úprava závaží modelu PIKO katalogového čísla 5/6220 je ke stažení ve formátu.pdf. Pro Vaši lepší orientaci ve schematu sestavení modelu níže uvádíme náhled střechy lokomotivy pod polopantografem u každého ze stanovišť. Vzhledem k předčasnému ukončení výroby (blíže viz historie vzniku modelu - odkaz výše) nebyl model řady 263 zcela realizován a ve stavebnici předkládané provedení neodpovídá předloze provedením části střechy. Model využívá provedení střechy z modelu řady 363, jejíž náhled je na obrázku dole vlevo. Je zde dobře patrno provedení propojení jednotlivých elektrických prvků umístěných v zobrazených částech střechy. Pro věrné zobrazení střešní partie modelu řady 263 je potřeba změnit provedení části střechy (zejména za stanovištěm číslo 1), jak je též v návodu ke stavebnici (viz odkaz výše) uvedeno. Pro lepší názornost opět níže uvádíme náhled střechy lokomotivy pod polopantografem u každého ze stanovišť - obrázek dole vpravo. Modeláři ale nejvíc ocení zcela dole umístěné detailní fotografie střechy skutečné lokomotivy řady 263.